Afscheid nemen met liefde 
voor mens en wereld

Afscheid nemen met liefde voor mens en wereld

Garantie, klachten en retournering

Garantie
Op al onze artikelen zijn de wettelijke garantiebepalingen van toepassing. Dit betekent dat het geleverde product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik moet voldoen aan de eisen die je er in redelijkheidvan mag verwachten.  

Klachtenregeling
Ben je niet tevreden met een geleverd artikel of met onze service? Uiteraard proberen we dat dan in goed overleg met u op te lossen. Liefst gelijk of anders binnen een paar dagen, maar in het uiterste geval -als het even kan-uiterlijk binnen 14 dagen. We hebben onze producten met veel liefde en zorg gemaakt met juist als doel u -rond een onderwerp dat heel belangrijk is en om zorgvuldigheid vraagt- te helpen en iets moois te leveren. Als dat niet (helemaal) lukt willen we graag kijken wat we daar aan kunnen doen. Soms door iets aan te passen of te repareren, maar het kan ook zijn dat we de hele zending terugnemen en uw betaling terugstorten. Zie ook het kopje Retournering hierna. Mochten we er onverhoopt samen niet uit komen dan wijzen we graag op de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform, bereikbaar via de link:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Recht op herroeping en retournering
U heeft het recht om uw aankoop gedurende 14 dagen na de dag van ontvangst ongedaan te maken; wij verzoeken u in dat geval om het betreffende formulier in te vullen (RETOURAANVRAAG) en naar ons toe te sturen. Vervolgens stuurt u het product aan ons terug. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Daarbij is het volgende van belang: 

a)      Producten die volgens uw specificaties zijn gemaakt (maatwerk dus) zijn uitgesloten van het recht op herroeping. 

b)      Het is logisch dat u het pakket heeft uitgepakt en het product heeft uitgevouwen etc., maar als u niet tevreden bent mogen we wel van u vragen zorgvuldig met het te retourneren product om te gaan. Mocht het product tijdens het uit- of weer inpakken beschadigd zijn dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour zorgvuldig opgevouwen en goed verpakt is. Door de aard van onze producten zullen gebruikssporen in het algemeen ook reden zijn om het aankoopbedrag niet -of niet geheel- te vergoeden. 

c)       Naast het aankoopbedrag van het product zelf zullen we ook de standaard verzendkosten aan u vergoeden. Wanneer u voor een duurdere bezorgingsmethode heeft gekozen dan onze standaardlevering (bijvoorbeeld kosten van een spoedlevering) dan hoeven wij die bijkomende kosten niet terug te betalen; zie wel ook punt d). 

d)      De verzendkosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening, zie wel ook punt d). e)      De punten b) t/m d) hierboven zijn de standaard voorwaarden die gelden indien u gebruik maakt van uw recht om de aankoop gedurende 14 dagen na de dag van ontvangst ongedaan te maken. Indien de retournering te maken heeft met garantie of afspraken die we hebben gemaakt ivm een probleem of klacht zullen we waarschijnlijk andere afspraken maken, bijvoorbeeld over ons te betalen verzendkosten.